Civilizație

M-am gândit la cum să abordez acest subiect, și am luat decizia să-l scriu ca o mică poveste, că doar tuturor ne plac poveștile.

Se făcea că la o anumită vârstă fiecare dintre noi are nevoie de câteva lucruri mai speciale decât cele normale. Ca de exemplu analizele medicale. Zic că sunt speciale, pentru că nu le facem în fiecare zi, sau lună, cel puțin unii dintre noi.

Așa că sunt speciale, cel puțin pentru mine, am decis că și anul acesta am nevoie de ele.

Mai târziu cu 20 de minute am realizat că noi românii suntem foarte organizați, adica unde întorci capul, în toate afacerile private, există programarea. Fără programare nu poți face nimic. De la cina, si iata, până la programările la analizele medicale.

Și pentru că tehnologia este aici să ne ajute, și pentru că fără nu se poate, suni, și consultând un, asa-zis, ERP o voce îți spune că nu mai sunt locuri și te poti programa în câteva săptămâni.

Toate bune și frumoase însă dacă ai abonament pe care îl plătești și ai o problemă care trebuie rezolvată astăzi ce faci? Păi nimic, că nu există loc, loc făcut de tehnologie.

Este prima oară în viața mea în care îmi dau seama că tehnologia folosită de acest business îi aduce pierdere și nu câștig.

Mai exact sunt în sediul business-ului, și întreb dacă îmi pot face analize, însă mi se răspunde cu o întrebare:

-Aveți programare?

Nu, nu am programare că nu am știu că pentru recoltarea unor analize îți trebuie programare (tu boule de client de ce nu ești informat, vii așa fără nici o durere la noi, la recoltare…). Țin să vă spun că în fața cabinetului de recoltări nu este nimeni, deci super civilizat, nu coadă, nu certuri (ca la “stat”), fiecare își respectă programarea, adică ce să mai, foarte tare.

Încerc să o conving pe domnișoara că totuși aș dori să intru pentru recoltare având în vedere că m-am trezit dimineață și tot am făcut drumul si pentru că oricum nu este nimeni acolo… Zece minute mai târziu tot acolo sunt, numai eu cu domnișoara nimeni nu a apărut la programările acelea civilizate (da, știu clienții sunt de vină că nu anunță că nu vor mai veni la ele…).

N-am intrat, nu am putut dar zic să încerc ceva, Sun la “call center” și o altă domnișoară, consultă același ERP și spune că este liber pe 22 ale lunii, deci la clinica respectivă cu mine acolo, fără nici un pacient la recoltare trebuia să vin pe 22 ale lunii, Încerc să-i spun domnișoarei că sunt aici de jumătate de oră, adică mai precis 5-10 programări, nu este nimeni iar ea îmi spune că este totul ocupat (este, dacă zice ERP-ul, de unde să știe ea săraca… NU?)

V-ați prins? Și așa tehnologia ne absolvă de muncă sâmbătă dimineață, aduce pierderi business-ului și mai stresează și clienții… de fapt clientul.

Gata, am ajuns și noi în rând cu lumea, suntem și noi civilizați ca ei, însă se pare că nu mai știm să facem business…. adică știm dar lăsăm mașinile să dicteze afacerea, ceea ce nu cred că este ok, din punctul meu de vedere.

Dar credeți că interesează pe cineva? NU, nu a interesat pe nimeni că eu am fost frustrat și că nu mai plătesc acel business…

Dar ce contează un client nemulțumit când cererea este mai mare ca oferta?